Oyunlarda konu bazında her şeyin denenmiş olduğunu ve yeni bir şeyler çıkartmanın, orijinal bir fikre sahip olmanın imkansız olduğunu mu düşünüyorsunuz? O zaman kesinlikle unuttuğunuz bir nokta var, kokteyl konular, yani iki farklı temanın birleştirilip “özgün” bir tema oluşturulması tekniği. Çok fazla uygulanan bir yöntem olmayabilir, ancak Wolfenstein, Blood Rayne gibi oyunlar hem İkinci Dünya Savaşı teması ile zombi-undead-korku-gerilim temalarını bir arada kullanarak bu yönteme örnek teşkil edebilecek oyunlardır aslında. Özellikleri, yenilikleri, kalitesi değil de sadece çıkış aşaması epey tantana çıkartan Too Human, sevilen iki farklı temayı bir araya getiren yeni bir üçüncü şahıs-aksiyon/macera oyunu. İskandinav mitolojisi ile bilim-kurgu konseptlerini bir arada göreceğinizi hiç tahmin edebilir miydiniz? Too Human işte bunu yapıyor.
Too Human, kimilerini heyecanlandıracak, kimilerinin kafasını karıştıracak ve kimilerini de kafasında soru işaretleri ile bırakacak bir oyun. Silicon Knights’ın çıkartmayı planladığı bir üçlemenin ilk kısmı olarak piyasaya çıkan Too Human, yapımcılarının önceki deneyimleri sebebiyle bu Xbox 360 özel oyunundan çok fazla şey beklenmekteydi. Silicon Knights, Eternal Darkness, Metal Gear Solid: The Twin Snakes gibi oyunlar ile adını duyurmuş bir firmadır. Peki oyunun kutusunu açıp, konsolumuza takıp çalıştırdığımızda ne ile karşılaşıyoruz? Birkaç kuşku uyandıran tasarım kararı sebebiyle verdiği sözleri sonunda tutamayan bir oyun. Kesin bir şey var ama, eğer rastgele ölen düşmanlardan düşen eşyaları ve etraftan toplanan zibil türlü nesneyi toplamayı seviyorsanız, bu oyun hoşunuza gidecektir.
No comments:
Post a Comment